
Cea mai utilă funcție a acestei aplicații este dată de posibilitatea de a vedea statisticile postării Instagram. Prin funcția asta poți să vezi care este conținutul cel mai apreciat de audiența ta, astfel poți să face mai multe postări asemănătoare care să atragă atenția.
Dar până să trecem la asta, vreau să te întreb ceva: Ai avut curiozitatea vreodată să vezi câte persoane ți-au văzut postările pe Instagram sau câte persoane au distribuit și salvat postările tale? Oare câte persoane au intrat la tine pe profil dintr-o anumită postare?
Statisticile pe Instagram sunt afișate doar dacă îndeplinești două condiții:
- Profilul tău trebuie să fie public;
- Profilul tău trebuie să fie trecut la modul Business sau Content Creator
Cum creez un profil Business pe Instagram?
Foarte simplu. Îți prezint în imaginile de mai jos tot ce trebuie să faci pentru a trece profilul tău actual, la un profil de afaceri.

Acum, după ce ai trecut profilul tău pe modul Business, trebuie să aștepți o perioadă de timp până vor fi disponibile statisticile pe Instagram. De obicei aceste statistici apar după aproximativ 3 zile, dar pot fi afișate și mai repede.
Cum văd statisticile pe Instagram ale contului meu?

Ce statisitici sunt puse la dispoziție de către Instagram?
Aplicația oferă 3 secțiuni de statistici:
- Conținut – Aici vezi câte postări ai creat în ultimele 7 zile, dar și numărul de persoane la care au ajuns fiecare dintre acestea;
- Activitate – Secțiunea asta îți oferă statisticile despre numărul total de afișări al postărilor tale;
- Audiență – Partea de audiență am prezentat-o mai detaliat în articolul Când să postez pe Instagram?. Acest tab îți arată date despre audiența ta: când sunt online urmăritorii tăi, din ce orașe sunt, raportul dintre femei și bărbați etc.
STATISTICILE POSTĂRII INSTAGRAM
Mai există câteva chestii șmechere pe care Instagram le oferă sub formă de statistici. De exemplu, pentru fiecare postare ai o secțiune în care sunt prezentate numărul vizitelor în profil din acea postare, impactul contului, cât și de unde au ajuns oamenii pe postarea ta.
Mai mult decât atât, statisticile postării Instagram îți oferă posibilitatea să vezi câte persoane au distribuit postarea ta, câte au salvat-o, dar și câte dintre acestea au intrat la tine pe profil.
Ideea este că atunci când vezi că o postare a obținut multe astfel de interacțiuni (distribuiri, salvări, vizite în profil), să stai puțin să o analizezi și să încerci să creezi mai mult astfel de conținut. Instagram iubește oamenii care obțin multe interacțiuni.

Același lucru se întâmplă și în cazul story-urilor.

BONUS: Știai că poți programa postările pe Instagram? Acum nu mai e nevoie să stai în fiecare zi să te gândești ce și cum să postezi pentru că s-a inventat CREATOR STUDIO care îți pune la dispoziție un instrument prin care poți programa postările și pentru un an întreg, dacă ai răbdare. :))
Cu drag,
Claudiu (care analizează statisticile pe Instagram) Margină