Despre LinkedIn. Îți găsește un loc de muncă?!

despre linkedin

Dacă n-ai auzit încă despre LinkedIn, îți zic eu că e momentul să-ți faci un cont acolo. Potrivit ultimelor statistici, pe LinkedIn sunt deja 2.8 milioane de români.

Pe scurt despre LinkedIn

LinkedIn este o rețea socială, dar nu este una obișnuită sau, cel puțin, nu se dorește a fi. LinkedIn a pornit ca fiind o rețea de socializare a profesioniștilor. Dar ce înseamnă a fi profesionist?

Ei bine, platforma descrie profesioniștii ca fiind oameni care au expertiză într-un anumit domeniu. Adică și tu ești un profesionist dacă ai ceva experiență într-un domeniu, de exemplu în cel care muncești.

La fel ca pe Facebook, poți posta diverse lucruri (video, link-uri, text, imagini) și te poți împrieteni cu diverse persoane. Doar că aici prietenii se numesc conexiuni.

Mai mult de atât, ai o secțiune care se numește Jobs. Aici este afișată o listă de locuri de muncă disponibile privind aria ta de interes. Să zicem că ești bucătar și ai trecut asta pe profilul tău de LinkedIn. Atunci vei primi recomandări de joburi din acest domeniu.

La ce poți folosi platforma?

Despre LinkedIn nu se vorbește prea mult și cu toate astea rețeaua a reușit să adune aproape 3 milioane de români. Înseamnă că e ceva de capul ei!

Oamenii vor să fie acolo pentru că și angajatorii sunt acolo, dar hai să vedem ce poți face concret pe platforma:

1. Folosești profilul ca pe un CV

LinkedIn oferă numeroase posibilități de a-ți trece informațiile personale sub formă de CV. Poți pune locurile de muncă pe care le-ai avut, școlile pe care le-ai absolvit, diverse cursuri pe care le-ai frecventat, poți spune despre proiectele tale de voluntariat sau chiar limbile pe care le cunoști.

Pe baza acestor informații, LinkedIn îți formează un profil de utilizator, apoi începe să te recomande și să îți recomande locuri de muncă.

2. Găsești și aplici la joburi

Dacă ai un CV pe platforma asta, cu siguranță nu-l ai degeaba. Primești mereu recomandări de locuri de muncă din aria ta de interes, ba mai mult de atât, poți fi găsit de diverse firme care caută specialiști.

Eu, în fiecare săptămână primesc o notificare cu numărul de firme care au ajuns la mine și numele acestora, dar și funcția pentru care m-au găsit.

3. Îți faci noi conexiuni

Șmecheria este că poți crea relații cu diverse persoane care te interesează. Și, fiind o rețea de socializare a profesioniștilor, cele mai multe dintre postările distribuite vor fi chestii de specialitate. De exemplu, eu am foarte multe conexiuni în zona de marketing, iar când deschid aplicația, cele mai multe postări sunt despre marketing.

4. Ai un blog

Pe lângă faptul că poți distribui diverse lucruri din exteriorul platformei, LinkedIn îți dă posibilitatea să îți faci un blog de profesionist exact acolo. Are o secțiune de articole, unde poți scrie oricând articole din domeniul tău. Ești bucătar și ai descoperit o nouă tehnică de a prepara un fel de mâncare? Poți scrie un articol despre asta chiar pe LinkedIn.

5. Faci parte dintr-o comunitate

Da, exact ca pe Facebook, există diverse grupuri pe categorii de interese din care poți face și tu parte. Nu știu, acum, dacă există un grup al bucătarilor, dar cu siguranță există un grup al contabililor, al inginerilor și așa mai departe.

Fă-ți și tu un cont și află singur mai multe despre LinkedIn. E chiar interesant.

Dacă vrei să știi și lucruri și despre alte rețele de socializare, te invit pe blogul meu.

Cu drag,
Claudiu Margină