Cum funcționează algoritmul Instagram?

algoritmul instagram

Algoritmul Instagram este codul de bază prin care rețeaua socială analizează și identifică tot conținutul de pe platformă, apoi îl trimite în feed-ul persoanelor.

Formula algoritmului conține 6 elemente, după cum urmează:

formula algortim instagram

În stânga semnului egal se află ceea ce noi numim vizibilitate sau expunere. De fapt, despre asta e vorba când vorbim de algoritmul Instagram, despre vizibilitate, adică la cât de mulți oameni ajung postările noastre.

Expunerea are în componență 6 elemente: interesul, timpul în care postezi, relațiile, frecvența postărilor, numărul de urmăritori, timpul de utilizare al platformei.

Să le luăm pe rând:

1.Interesul este elementul care se referă la ceea utilizatorii apreciază, comentează, distribuie sau salvează în mod obișnuit.

Prin algoritmul Instagram postările sunt clasificate după hashtag-urile pe care le folosești, apoi sunt trimise către utilizatorii care s-au mai arătat interesați de postări care conțineau hashtag-uri asemănătoare.

2. Timpul în care postezi este al doilea element de o importanță crucială când vorbim despre Instagram.

Am scris un articol mai detaliat despre acest subiect. Acolo îți prezint două strategii prin care poți afla care este timpul optim pentru a posta pe profilul tău.

3. Relațiile reprezintă al treilea element din formula algoritmului Instagram. În primele minute de viață, postarea ta va fi trimisă doar primilor 10% dintre urmăritorii tăi cu care ai cele mai bune relații pe Instagram.

Asta înseamnă că Instagram creează o ierarhie a relațiilor cu urmăritorii tăi, în funcție de cât de mult vorbești cu ei în DM, cât de mult interacționați în story-uri și cât de mult interacționați în postări.

Dacă cei 10% dintre prietenii tăi interacționează cu postarea pe care ai pus-o, atunci aceasta va fi trimisă și la restul audienței tale.

4. Frecvența reprezintă cât de des și cât de constant postezi tu.

Este indicat să postezi măcar o dată pe zi câte ceva, însă poate fi greu câteodată să faci asta, așa că am scris un articol pentru tine în care îți explic mai multe despre acest subiect.

5. Despre numărul de urmăritori nu cred că mai are rost să vorbim. E clar că mai mulți urmăritori îți vor aduce o vizibilitate mai mare a postărilor.

Cum faci rost de mai mulți urmăritori? Interacționează cu oameni care nu te urmăresc încă și care ar putea fi interesați de conținutul tău.

6. Al șaselea element din algoritmul Instagram este timpul de utilizare al platformei. Acesta reprezintă cât de mult folosești tu platforma de socializare și cât de mult îi faci pe ceilalți să o folosească. Cu cât folosești platforma mai mult și îi vei face pe ceilalți să o folosească mai mult, cu atât postările tale vor obține mai multă vizibilitate.

ELEMENTELE DIN ALGORITMUL INSTAGRAM SUNT ÎMPĂRȚITE ÎN 2 CATEGORII

După cum ai văzut în formula de mai sus, cele 6 elemente sunt împărțite în două categorii. De ce?

Păi… În funcție de importanța lor. Primele 3 elemente se încadrează în categoria 1 de importanță, iar celelalte 3 elemente se încadrează în categoria a doua.

Deci, dacă vrei să obții mai multă expunere, atunci începe să lucrezi cu primele 3 elemente ale algoritmului.

engagement calculator

BONUS: Dacă vrei să afli care este rata de interacțiune a postărilor tale, intră pe acest calculator.

Cu drag,
Claudiu (care ține cont de elementele algoritmului) Margină