Ce trebuie să știi înainte de a face o reclamă pe Facebook

face o reclama pe facebook

A face o reclamă pe Facebook nu este atât de complicat, însă a face o reclamă bună pe Facebook, care să obțină rezultatele dorite îți poate necesita foarte mult timp și bani.

În articolul de față îți prezint tot ce trebuie să știi și să pui la punct înainte de a te apuca să creezi o reclamă pe Facebook. Aceste lucruri te vor ajuta să îți pui mai multă claritate în gânduri atunci când vrei să te promovezi, fie că vorbim de Facebook, fie că vorbim de oricare altă platformă de socializare. Să începem!

Stabilește obiectivul pentru care faci reclama

Și nu mă refer la acele obiective pe care le pune la dispoziție Facebook, ci la obiective SMART care au legătură cu afacerea ta. Uite cum arată un obiectiv SMART pentru a face o reclamă pe Facebook:

S (specific) – Pentru ca un obiectiv să fie specific trebuie să fie foarte clar exprimat și să nu lase loc de îndoieli. Acesta ar putea răspunde la mai multe întrebări precum: „Cine?”, „Cum?”, „De ce?”.

M (măsurabil) – Această parte se referă la posibilitatea de a putea cuantifica obiectivul, de a-l măsura.

A (abordabil/realizabil) – A fi realizabil înseamnă a fi un obiectiv care poate fi atins, indiferent de munca pe care o depui.

R (relevant) – Se referă că îndeplinirea obiectivului contribuie la impactul întregului proiect sau a întregii afaceri pe care tu o dezvolți.

T (încadrat în timp) – Cred că ai auzit deja de deadline. Exact la asta se referă această ultimă literă. Obiectivul pe care îl pui trebuie să se încadreze în timp, să aibă o linie de finish.

Cum arată un astfel de obiectiv atunci când vine vorba de crearea unei reclame pe Facebook?

„Prin campania publicitară pe care o voi desfășura pe Facebook în intervalul de timp 1 septembrie – 15 octombrie, voi realiza 200 de vânzări (valoarea medie a vânzării: 145 lei), iar costurile per conversie vor fi sub 35 de lei.” – Acest obiectiv SMART este relevant dacă business-ul tău își propune creșterea vânzărilor în mediul online/pe Facebook cu X% anual.

A face o reclamă pe Facebook implică cunoașterea clientului țintă

Facebook îți pune la dispoziție în momentul în care faci o reclamă mai multe opțiuni pentru a face o targetare. Pentru a ajunge la oamenii la care dorești să îți cumpere produsele/serviciile. Dar înainte să intri în toate operațiunile tehnice pe care ți le pune la dispoziție platforma, trebuie să știi exact cine sunt acești oameni la care tu vrei să ajungi.

De aceea e important să creezi un avatar de client sau un buyer persona. Pentru a face asta nu trebuie să faci altceva decât să faci puțin research și să răspunzi la anumite întrebări cum ar fi cele de aici.

Așa îți vei ușura munca în momentul în care vei face o reclamă pe Facebook.

Stabilește-ți bugetul dinainte

Ai văzut deja că în obiectivul SMART pe care l-am menționat mai sus era vorba despre a face 200 de vânzări. Iar pentru fiecare vânzare nu trebuia să cheltuim mai mult de 35 de lei. Asta înseamnă că bugetul maxim de promovare pentru această campanie ar fi fost de 7000 de lei.

De fapt, pentru a-ți stabili obiectivul trebuie să setezi mai întâi bugetul maxim de promovare, apoi să calculezi care ar fi costul per conversie la care ai fi mulțumit.

Dacă nu faci toată treaba asta dinainte, e posibil ca văzând că nu ai rezultatele așteptate să nu faci altceva decât să crești bugetul, însă soluția nu este asta.

În baza bugetului pe care tu l-ai stabilit, trebuie să ajustezi și să optimizezi reclamele tale pentru a obține ceea ce ți-ai propus.

NU bugetul trebuie modificat, ci reclamele!

Sper că ai înțeles de ce aspecte trebuie să ții cont înainte de a face o reclamă pe Facebook în așa fel încât să nu pierzi prea mult timp și bani. Doar având claritate poți să obții rezultatele dorite.

Cu drag,
Claudiu Margină

Urmărește-mă și pe YouTube:

Chestii moca:

Curs Instagram pentru începători:

Obține studiul de caz GRATUIT

Cum să ai un profil care atrage