Când să postez pe Instagram?

Când să postezi pe Instagram

Cea mai des auzită întrebare în ultimul timp despre Instagram este Când să postez pe Instagram? Răspunsul e unul simplu: – când audiența ta este online.

De fapt, e puțin mai complicat. Există mai multe tactici de a posta pe Instagram și îți voi prezenta două dintre ele în acest articol, dar înainte de asta vreau să îți spun ce se vehiculează pe internet despre acest „Eu când să postez?”

Sunt numeroase articole cu privire la întrebarea asta; fiecare încearcă să dea un răspuns corect, însă nu există un răspuns adevărat valabil pentru toată lumea pentru că nu avem toți același tip de audiență pe Instagram.

Se spune foarte mult că cel mai ok este să postezi între orele 9 și 11 dimineața și între orele 18 și 21, dar nu e la fel pentru toți.

Pentru mine, postările de la orele dimineții aduc cele mai bune rezultate, însă am avut zile când am postat și seara (în general zilele de vineri seara) și am obținut rezultate la fel de bune.

Dacă vei căuta pe Google Best Time to Post on Instagram vei găsi mii de articole și de păreri, însă ceea ce se spune foarte puțin în aceste articole este faptul că:

*Audiențele sunt diferite de la persoană la persoană, de aceea nu există un timp optim universal pentru a posta pe Instagram*

Să trecem la cele două strategii de a posta pe Instagram din punct de vedere al timingului.

Strategia #1: Postează când audiența ta este activă

E o strategie la mintea cocoșului. Postezi atunci când audiența este online, oamenii care te urmăresc văd imediat postarea, iar rata de engagement crește (mai multe like-uri, mai multe comentarii). Bingo!

Dar cum aflăm când este audiența online?

Ei bine, Instagram oferă statistici cu privire la audiența ta, de unde poți afla când să postez. Pentru a avea acces la aceste statistici trebuie să îți treci contul personal la cont de business, iar asta se face foarte simplu prin accesarea profilului tău – apăsarea celor 3 liniuțe din colțul dreapta al ecranului – setări – cont (account) – găsești acolo o opțiune trecută cu albastru în care scrie Treci la contul de afaceri.

Asta-i tot! Acum vei avea parte de statisticile Instagram cu privire la publicul tău.

Unde găsești aceste statistici? Urmărește imaginile de mai jos care te vor ghida pas cu pas.

audiență instagram

Strategia #2: Postează când nu e nimeni online

A doua strategie folosită destul de des de experții care știu când să postez este aceea de a posta la ore la care audiența nu este deloc online. De ce oare? E contraintuitiv la o primă vedere, dar…

De fapt, e chiar logic. De obicei Instagram organizează feed-ul ținând cont și de factorul cronologic, asta înseamnă că postările vor fi afișate în feed într-o oarecare ordine în funcție de data și ora la care s-au postat.

Asta înseamnă că dacă postezi când audiența ta nu este online, aceasta va vedea postarea printre primele afișate atunci când va intra pe Instagram și va reacționa cu ea.

De obicei, audiența nu este online noaptea. Între orele 2-4 de dimineață este un moment bun de a folosi această strategie.

Și știu că e greu să te trezești doar pentru a posta la ora aia, însă există aplicații în care îți poți programa postările, de exemplu: Hootsuite sau Creator Studio (oferit de Facebook).

SFAT: Ține cont întotdeauna de zilele în care te afli în momentul în care postezi. Dacă e un weekend călduros de vară, cel mai probabil oamenii sunt la mare și nu vor sta pe Instagram. Dacă este un festival de muzică ca Untold, cei mai mulți vor fi acolo și nu vor avea timp să-ți dea like. Au fost doar două exemple ca să înțelegi despre ceea ce trebuie să ții cont atunci când postezi.

ÎNCĂ UN SFAT: Folosește această metodă de creștere împreună cu cea a hashtag-urilor (click aici pentru a vedea articolul), dar nu uita să ai și un conținut de calitate.

Cu drag,
Claudiu (care postează la ore optime) Margină

Urmărește-mă și pe YouTube:

Chestii moca:

Curs Instagram pentru începători:

Obține studiul de caz GRATUIT

Cum să ai un profil care atrage